Orcs & Goblins

Fra MisfireWiki
Version fra 9. jul 2014, 22:36 af VonPanne (diskussion | bidrag)

(forskel) ←Ældre version | se nuværende version (forskel) | Nyere version→ (forskel)
Skift til: Navigation, Søgning

Orker og gobliner - også bare kaldet grønhuderne eller greenskins - elsker kamp. Deres liv går på kamp, kamp og så lidt plyndring. Og hvis ikke de kan finde nogle fjender at slås med, ja, så slås de bare med hinanden. Orkernes samfund er opdelt i stammer og ud over at der er kamp indbyderes i stammen for at blive leder, så slås stammerne også med hinanden. En gang imellem kommer der en særdeles stærk leder, som får samlet flere stammer under sig, og den store folk - ofte kaldet en Waaagh - søger så mod andre områder - som oftest mennesker og dværge - for at kæmpe, erobre og plyndre.

Lad det være sagt med det samme. Orcs & Goblins er en gambler hær. Der er intet der er helt sikkert. Hverken din general der leder et stærkt regiment orker, eller din mægtige magiker kan du være fuldstændig sikker på at de gør hvad du vil have dem til. Interne stridigheder og fejlagtig håndtering af magien er en del af ork hæren. Noget man skal lære at leve med og lære at regne med. Hvis du har heldet med dig kan hæren virkelig slå fra sig, men er heldets gudinde travlt optaget andetsteds, kan du være sikker på at din hær nok skal samarbejde med fjenden med det fælles mål at udrydde orkerne.

Med orkerne har man ret mange muligheder for at lave en hær, og det er ofte svært at begrænse sig. Ud over de almindelige standard og elite tropper, som både inkluderer fodtropper, bueskytter og let og middeltungt kavaleri, findes der en del special tropper i hæren, og de er som oftest ganske underholdene, hvor giganten selvfølgelig skal nævnes. De fleste tropper er ganske billige og det er som oftest kun en Skaven hær der har flere figurer med. Man har også mulighed for at lave en ren goblin hær, hvor man virkelig har mulighed for at få mange figurer med.

Hæren har også et vist udvalg i kampmaskiner, men da det er hovedsageligt en nærkampshær, så de skal kun bruges til at skære lidt i størrelsen på de stærkeste af fjendes regimenter. Magien skal man heller ikke undervurdere, da man når den virker, har god mulighed for at lave rav i fjendens hær.